High tea op Rhenense Dag van de Mantelzorg

RHENEN - Op zaterdag 9 november vindt de Dag van de Mantelzorg plaats in de gemeente Rhenen. Op deze dag maakt de gemeente haar waardering kenbaar voor mensen die langdurig en intensief zorgen voor hun naaste.

Deze keer verzorgt Brasserie Van Toor een heerlijke high tea in het Huis van de Gemeente. Wethouder Jolanda de Heer opent de high tea om 15.00 uur. "Bent u er ook bij?"

Zorgen voor elkaar hoort bij het leven. Maar het is zeker geen vanzelfsprekendheid. Het kan gaan om levenslange zorg, voor een kind met beperkingen. Of zorg die langzaam intensiever wordt, bijvoorbeeld bij dementie. Ook zijn er zorgsituaties waarin psychische problemen spelen. Dan is er soms even heel veel zorg nodig, en soms helemaal niet. Iedere situatie is uniek.

"Vanuit het Mantelzorgknooppunt ondersteunen we mantelzorgers met contactgroepen: daar kunt u ervaringen delen met ‘gelijkgestemden’. Tijdens de Dag van de Mantelzorg vertellen we u er meer over. Kom genieten van een heerlijke high tea met zoete en hartige hapjes en muzikale begeleiding. Inloop vanaf 14.30 uur; einde om 16.30 uur."

Opgave kan via Kitty van den Hoek, Mantelzorgknooppunt Rhenen, 06 45849059 en mantelzorg@rhenen.nl. "Degene voor wie u zorgt, is ook welkom. Kunt u niet komen, bijvoorbeeld vanwege de zorg? Maar staat u wel ingeschreven als mantelzorger? Dan krijgt u toch een cadeautasje met inhoud thuisbezorgd. Check via genoemde contactgegevens of u ingeschreven staat."