Steuntje in de rug nodig? (foto: Welzijn Rivierstroom)
Steuntje in de rug nodig? (foto: Welzijn Rivierstroom) Foto: Welzijn Rivierstroom

Extra aandacht voor inwoners die alleen zijn

BUREN - In deze bijzondere corona-tijd is het belangrijk om extra aandacht te hebben voor mensen die alleen zijn, niet veel naar buiten gaan en/ of weinig sociale contacten hebben. Eenzaamheid en depressieve gevoelens komen op dit moment bij veel meer mensen voor.

Vanuit de samenwerking met Buurtsportcoaches uit gemeente Buren, Welzijn Rivierstroom en MEE Gelderse Poort willen wij de mogelijkheid bieden om deze mensen te ondersteunen in de vorm van een (wekelijks) contact moment. Dit kan bijvoorbeeld zijn: samen op 1,5 meter wandelen, bellen, whatsappen, samen op zoek naar een sport/- bewegingsmogelijkheid of leuke hobby voor nu en na de lockdown, zelfstandig leren koken of samen een online spelletje spelen.

Vrijwilligers uit de gemeente Buren en Bruggenbouwers vanuit het project MEE Bruggenbouwen willen zich voor de inwoners van Buren gaan inzetten. Dit project is voor iedereen die een steuntje in de rug nodig heeft. Het aanbod geldt voor alle leeftijden en alle doelgroepen. Het is belangrijk om in deze tijd voor iedereen aandacht te hebben.

Kent u dorpsgenoten of heeft u zelf hier behoefte aan, dan kunt u contact opnemen door te bellen, appen of te mailen met de buurtsportcoach Gerbert van Bemmel, gerbertvanbemmel@gmail.com

Tel: 06-17513411 of Magda Bakker, sociaalwerker magdaBakker@welzijnrivierstroom.nl tel: 06-10127438