Supermarkt, fruit en groente.

Boodschappenhulp in tijden van corona

RHENEN - Wellicht heeft een ieder de uitnodigingen al zien hangen, of ontvangen in Rhenen. Onder meer bij de supermarkten en het gemeentehuis hangen posters. Daarin bieden wij een hulplijn aan voor burgers die het op dit moment lastig hebben door de gevolgen van het coronavirus.

Het is heel lastig om onderdeel te zijn van een risicogroep. Je leven in de waagschaal stellen voor normale zaken als boodschappen, is heel vreemd in een jubileumjaar van de vrijheid. "Wij van Coronahulp Aanbod Rhenen, een groep van elf Rhenense vrijwilligers, staan klaar voor deze mensen.

Onder meer bewoners van Verzorgingshuis Tollenkamp hebben flyers mogen ontvangen, indien zij niet actief zijn op online media zoals Facebook waar ons gratis aanbod ook staat. Voor betere zichtbaarheid plaatsen wij nu ook in Hét Gemeente Nieuws.

Vanuit meerdere hoeken komen positieve berichten binnen dat ook gezinsleden betrokken zijn om hun (bejaarde) familieleden te steunen. Dit juichen wij absoluut toe. Mocht u nog niet voorzien zijn, dan kunt u bij ons terecht.

Dit is voor boodschappen van maximaal dertig euro. Deze grens is er om het leefbaar en veilig te houden voor u en de helper. Hulpvragen komen binnen bij onze werkgroep, via telefonisten.

Alleen wie er op reageert, krijgt uw nummer om contact met u op te nemen. Privacy en veiligheid staan hoog in het vaandel bij ons: alleen met duidelijke afspraken en de hoogst noodzakelijke gegevens gaan wij op pad voor u.:

Joshua Jacobs, Rhenen; 06 20150102 op woensdag, donderdag en vrijdag van 10-13 uur.
Annie van de Scheur, Achterberg, 06 50290534 op maandag, dinsdag en donderdag van 10-13 uur.