Emma en Johanna Hulsman bij hun Lego-creatie van de Grebbeberg. (foto: Marco Diepeveen)

Lego-maquette te zien in Huis van de Gemeente

RHENEN – Twee dagen hebben de Rhenense zusjes Hulsman erin gestoken. Het resultaat van hun bouwijver is een natuurgetrouwe kopie van de dodenherdenking op het Militair Ereveld Grebbeberg.

Op uitnodiging van stichting Slag om de Grebbeberg is de maquette tentoongesteld in het Huis van de Gemeente Rhenen.

Tot en met 27 juni (normaal Nederlandse Veteranendag) is het Lego-bouwwerk te bewonderen in de hal. Johanna en Emma bezoeken vrijwel altijd de dodenherdenking op de Grebbeberg. Omdat ze het zo jammer vinden dat de ceremonie dit jaar niet doorging vanwege corona, besloten ze om alles na te maken. De klokkentoren, de vaandelwacht, publiek, bloemen op de graven. Niets ontbreekt