(foto: Rijnweek)
(foto: Rijnweek) Foto: rijnweek

Rijnweek wordt verplaatst naar volgend jaar

RHEDEN - In lijn met andere grote evenementen, festivals en concerten die deze lente en zomer door de coronacrisis zijn verzet, ziet ook de Rijnweek geen andere uitweg dan het festival voor 2020 te annuleren en te verplaatsen naar 2021. Daarmee wordt een traditie van 23 jaar Rijnweek doorbroken.

De organisatie is verheugd, na overleg met de gemeente Rhenen, de datum voor 2021 al bekend te kunnen maken. De Rijnweek 2021 zal plaatsvinden van 2 tot en met 10 juli! “Onze sponsoren zijn de basis voor de Rijnweek, zij maken het festival jaarlijks mogelijk. De kick-off in februari 2020 was goed, niet eerder waren er zoveel sponsoren bereid de Rijnweek te sponsoren. We hadden een geweldig programma in de maak en gingen op volle kracht vooruit. Het beloofde een geweldige editie te worden die we groots wilden vieren. Nu is er enkel de zorg, de zorg voor elkaar, ons netwerk, onze sponsoren onze partners, vrienden en familie in het bijzonder”, aldus de organisatie.

De burgemeester van Rhenen, Hans van der Pas vertelt: “Wij vinden dit ontzettend jammer maar wel begrijpelijk en logisch, gezien de huidige omstandigheden, richtlijnen van de regering en adviezen van het RIVM. Gezondheid gaat altijd voor en daarom is dit het beste besluit.”

Het nieuwe bestuur van de Rijnweek gaat meteen al verder met de organisatie Rijnweek 2021, welke groots gehouden gaat worden in een gezond Nederland.

André Hazes. (foto: Rijnweek)
(foto: Rijnweek)