De heer en mevrouw Roelofsen-Barten en burgemeester Jan Kottelenberg (foto: 3JetFotografie Ochten)

Diamanten echtpaar in Opheusden

OPHEUSDEN - Op dinsdag 4 februari vierden de heer en mevrouw Roelofsen-Barten dat ze zestig jaar geleden in het huwelijksbootje stapten. Namens de gemeente bracht burgemeester Jan Kottelenberg het paar felicitaties en bloemen.

Daarnaast ontving het echtpaar schriftelijke gelukwensen van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima. Ook de Commissaris van de Koning in de provincie Gelderland de heer J.C.G.M. Berends feliciteerde het paar schriftelijk.

Gerrit Roelofsen (81) en Annie Roelofsen-Barten (78), beiden geboren in Opheusden, zijn in deze plaats getrouwd en wonen er nog altijd op hetzelfde adres. Het echtpaar kreeg twee dochters en twee zonen, waarvan een helaas is overleden. Ze hebben elf kleinkinderen en vier achterkleinkinderen.

De heer Roelofsen heeft zijn hele leven in zijn boomkwekerij gewerkt. Hij helpt hierin tot de dag van vandaag. Mevrouw Roelofsen-Barten verzorgde man en kinderen en het huishouden.