Echtpaar Verwoerd met burgemeester Kottelenberg (foto: Van Beek Dodewaard)
Echtpaar Verwoerd met burgemeester Kottelenberg (foto: Van Beek Dodewaard) Foto Van Beek Dodewaard

Diamanten echtpaar in Kesteren

KESTEREN - Op maandag 3 februari vierden de heer en mevrouw Verwoerd-Torn Broers dat ze 60 jaar geleden in het huwelijksbootje stapten. Namens de gemeente bracht burgemeester Jan Kottelenberg het paar felicitaties en bloemen.

Daarnaast kreeg het echtpaar schriftelijke gelukwensen van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima en van de Commissaris van de Koning in de provincie Gelderland de heer J.C.G.M. Berends.

Henk Verwoerd (81) en Betsie Verwoerd-Torn Broers (78), beiden geboren in Opheusden, zijn daar ook getrouwd en altijd blijven wonen tot de verhuizing naar Kesteren najaar 2019. Het echtpaar kreeg zeven kinderen, 24 kleinkinderen en zes achterkleinkinderen.

De heer Verwoerd heeft zijn werkzame leven doorgebracht in het internationaal transport. Eerst met zijn eigen vervoerbedrijf, later in loondienst. Mevrouw Verwoerd-Torn Broers werkte in de slagerij van haar vader en later haar broer. Daarnaast zorgde ze voor de kinderen en het huishouden.