Gemeenteraad Neder-Betuwe. (foto: gemeente Neder-Betuwe)
Gemeenteraad Neder-Betuwe. (foto: gemeente Neder-Betuwe) Foto: gemeente Neder-Betuwe

Gemeenteraad Neder-Betuwe nodigt uit: Kruip eens in onze huid!

NEDER-BETUWE - Hoe is het om raadslid te zijn? Hoe werkt dat als de gemeenteraad een besluit moet nemen, over bijvoorbeeld belastingen, woningbouw en subsidies? Inwoners van Neder-Betuwe vanaf 18 jaar kunnen op woensdagavond 18 maart kennismaken met het raadswerk, om te kijken en te luisteren of om mee te doen tot aan proefdraaien in een echt debat. En met een rondleiding door het gemeentehuis.

Raadsleden vertellen tijdens die bijeenkomst in het gemeentehuis hoe besluiten tot stand komen en waar zij op letten. Daarna is er een debattraining voor de deelnemers die daarna – als zij dat willen - zelf in debat gaan met de collega-deelnemers om ze te overtuigen van hun standpunten.

Programma:
16:30 uur         Inloop
17:00 uur         Opening door de burgemeester; presentatie door aantal raadsleden over ‘Taken burgemeester, raadsleden en wethouders’
17:45 uur         Rondleiding door het gemeentehuis
18:15 uur         Maaltijd; daarna rondetafelgesprekken met leden van het college en de gemeenteraad
19:30 uur         Debattraining
20.30 uur         In debat met elkaar
22:00 uur         Afsluiting en napraten

Aanmelding
Aanmelden kan tot uiterlijk 11 maart bij de griffie via e. griffie@nederbetuwe.nl.

Met deze avond ‘In de huid van de raad’ laten de leden van de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders inwoners vanaf 18 jaar kennismaken met de manier waarop zij besluiten nemen zodat het goed wonen en werken is in de gemeente. En ook om inwoners enthousiast te maken voor het raadswerk.