Opperste concentratie bij Kees de Wit. Helaas maar één keer winst.
Opperste concentratie bij Kees de Wit. Helaas maar één keer winst. Foto: Paul Kogels

Tafeltenniscompetitie nadert ontknoping

DODEWAARD – Na ronde 9 blijken vrijwel alle kaarten geschud. Sethone 1 kan degradatie niet meer ontlopen, Sethone 2 kan de koploper niet meer achterhalen, maar Sethone 3 heef nog altijd kans op de titel.

Sethone 1 kreeg een ongekend pak slag in Huissen. In alle seizoenen 2e klasse was nog nooit met 10-0 verloren. Zelfs kopman Robert van de Weetering bleef ditmaal met lege handen. Thuis gaf Sethone 1 zich pas in de 10e partij gewonnen. Hoe anders was het in het hol van de leeuw: in sneltreinvaart werd het 8-0. Vervolgens kwam Robert van de Weetering knap terug van een 2-0 achterstand tegen Stijn Laumen, maar kon het huzarenstukje van de thuiswedstrijd niet herhalen. Veel spektakel, maar geen punt. Ook Kees van Oers en Tanya van der Sluis bleven puntloos.

Sethone 2 had het lastig in Renkum. Het in degradatienood verkerende Kracht & Vriendschap beet flink van zich af. Elk punt kan belangrijk zijn voor lijfsbehoud, zeker nu Ede hen tot op 1 punt genaderd is. Henk van Holland was weer als vanouds onverzettelijk op dreef: twee gewonnen driesetters én het dubbel met Frits Gillissen, die zelf zich alleen verslikte in de openingspartij. Gert den Tuinder werd driemaal verslagen.
Sethone 3 leek in Groesbeek op weg naar machtsovername in poule B van de zesde klasse: halverwege 1-4 vóór, tegen de koploper. Virtueel leider in de tussenstand. Na tweemaal onverwacht verlies voor Kees de Wit keerde het tij. Door de uiteindelijke 5-5 blijft GTTC koploper, 1 punt voor op Sethone. Volgende week wordt de kampioen bekend.
De jeugd reisde ook af naar GTTC. De jongemannen waren een speelbal, wonnen slechts enkele games: 10-0.