De deelnemers voor de start. (foto: Petre Miuta)
De deelnemers voor de start. (foto: Petre Miuta) Foto: Petre Miuta

Kansvoetbal loopt mee met Fresh Air Walk

IJZENDOORN/OCHTEN -  Het is de derde zaterdag op rij dat er een Fresh Air Walk zowel in de gemeente Neder-Betuwe als in Buren wordt gehouden. In Neder- Betuwe was de locatie op het sportpark van V.V. Uchta en was het Kans Voetbal die als gastheer fungeerde.

De online-inschrijvingen stroomden binnen en op het moment van starten waren dit er liefst 74, waarvan een groot aantal die meewandelde voor Kansvoetbal. Staan de Fresh Air Walks als vanouds in het teken van Stoptober en het stoppen met roken, ook een gezonde leefstijl krijgt hiermee de aandacht. Wethouder Stefan van Someren van de Gemeente Neder-Betuwe verwoordde het goed tijdens de stop, die gedaan werd in de boomgaard van fruitbedrijf Van Westreenen, waar iedere deelnemer zelf een appel kon plukken van de boom: “Vandaag brengen we beweging en gezonde voeding bij elkaar, voeg daarbij dat jullie gelijk een voorbeeld zijn voor anderen, door mee te doen aan deze wandeltocht en laten we zo anderen ook stimuleren.”

De tocht voerde door IJzendoorn, over de dijk, door de boomgaard van Westreenen en door de Keizerstraat weer terug naar het sportpark. Waar vervolgens voor een ieder nog een heerlijke consumptie stond te wachten. Bert Romein en zijn team van Kansvoetbal werd bedankt voor de prachtige route en voor de gastvrijheid.

Deze week is het de beurt aan voetbalvereniging Kesteren, waar de start ook weer om 10.00 uur is. Dit alles onder de noemer ‘Samen in beweging’. Inschrijven kan via https://betuweinbeweging.nl/fresh-air-walks