Op de foto de heer en mevrouw Barten-van Dorland met burgemeester Jan Kottelenberg 3Jet Fotografie Ochten

Echtpaar Barten-van Dorland uit Opheusden zestig jaar getrouwd

OPHEUSDEN - Op maandag 25 november 2019 vierden de heer en mevrouw Barten-van Dorland dat ze zestig jaar geleden in het huwelijksbootje stapten. Namens de gemeente bracht burgemeester Jan Kottelenberg het paar felicitaties en bloemen.

Daarnaast kreeg het echtpaar schriftelijke gelukwensen van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima en van de Commissaris van de Koning in de provincie Gelderland de heer J.C.G.M. Berends.
Wim Barten (85), geboren in Opheusden, en Annie Barten-van Dorland (81), geboren in Bennekom, zijn in Ede getrouwd en daarna verhuisd naar Opheusden
Het echtpaar kreeg twee kinderen, vijf kleinkinderen en tien achterkleinkinderen. De heer Barten heeft zijn werkzame leven doorgebracht als machinebankwerker. Voor zijn inzet in het verenigingsleven (voetbal en hengelsport) werd hij op 1 april 2000 benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Mevrouw Barten-van Dorland deed huishoudelijk werk buitenshuis. Daarnaast zorgde ze voor de kinderen en het eigen huishouden.