De twee gelukkige winnaars. (foto: Ton van der Wal)
De twee gelukkige winnaars. (foto: Ton van der Wal) Foto: Ton van der Wal

Vrijwilligersavond Zaap: gezellig en succesvol

RHENEN - Op donderdagavond 14 november is de jaarlijkse Vrijwilligersavond van het Zaap gehouden.

Wethouder Peter de Rooij heeft de aanwezige Zappers toegesproken en zijn waardering geuit over de inzet van de vrijwilligers. De samenleving is gebaat bij het vele werk, dat door vrijwilligers wordt opgepakt. Vanuit het bestuur is een presentatie gehouden over zaken, die Zaap in 2019 heeft uitgevoerd en over successen die zijn gescoord. Natuurlijk is ook een blik naar de toekomst geworpen. Dit jaar is ook weer de 'Zapschat van het jaar' gehouden. De vrijwilligers kunnen door het jaar heen inzendingen doen van vreemde, gekke, bizarre en idiote voorwerpen, die zij hebben gevonden. De twee- door de Gemeente Rhenen- ter beschikking gestelde prijzen gingen dit keer naar Janny Kleijer en Tjeerd de Vries.

Janny had een collectie van kleine voorwerpen, die zij al Zappend door het jaar heen in Achterberg heeft verzameld, de zogenaamde Zapschatjes. Tjeerd had een foto van een eekhoorn, die als gevolg van het knagen aan een blikje frisdrank is gedood.

Op de foto staan de prijswinnaars. Duidelijk is dat de stemming die avond in de zaal zat! Dit mede door de manier waarop Albert Lamberts het geheel aan elkaar wist te breien.

De avond is - zoals inmiddels traditie geworden - aangeboden door de Gemeente Rhenen. Na afloop gingen de vrijwilligers met een leuke attentie naar huis. Deze bestond uit voor een groot deel uit materialen, die gerecycled waren en/of biologisch afbreekbaar. En dat is natuurlijk voor Zaap als koren op de molen!