De puzzel is door de kinderen gelegd. Missie volbracht. (foto: Fluvium Openbaar Onderwijs)

Estafette/sponsorloop Fluvium groot succes

BETUWE - Op 20 september organiseerde Fluvium openbaar onderwijs een estafette/sponsorloop voor al haar scholen. In estafettevorm overbrugden de leerlingen deze dag de afstand tussen de scholen.

Om 08.30 uur startten de leerlingen met lopen vanaf De Bellefleur in Dodewaard, De Bloeiende Betuwe in Rhenoy en de Koning Willem Alexanderschool in Haaften. De wethouders onderwijs Hans Keuken (Gemeente Neder-Betuwe) en Govert van Bezooijen (gemeente West Betuwe) gaven het startschot op respectievelijk De Bellefleur en op de Koning Willem Alexanderschool. Medewerkers van het Stafbureau trapten de sponsorloop op de Bloeiende Betuwe af.

Elke school overbrugde met haar oudste leerlingen steeds de afstand tot de volgende school. Op deze school stonden leerlingen klaar om weer verder te rennen naar de volgende Fluviumschool. Er was een bovenschools goed doel gekoppeld aan deze actie, namelijk Stichting Kinderen van de Voedselbank Deze regionale stichting (Dodewaard) is het goede doel tegen kinderarmoede in Nederland (https://www.kinderenvandevoedselbank.nl/).

Sommige scholen koppelden een deel van de opbrengst van deze actie ook aan een eigen doel voor de school. Elke school had een puzzelstukje mee van het logo van Fluvium, wat steeds aan de volgende school doorgegeven werd. Rond 13.00 uur kwamen de kinderen van De Rietschoof in Opijnen en de Burgemeester Westerbeek van Eertenschool in Varik met alle puzzelstukken elkaar tegen. De totale puzzel kon toen gelegd worden, waarmee de missie geslaagd was. Momenteel wordt er hard geteld wat de sponsorloop heeft opgebracht.