Shamrock Close Call, de dagkampioen van 2018. (foto: Vivian Hesen Fotografie)
Shamrock Close Call, de dagkampioen van 2018. (foto: Vivian Hesen Fotografie) Vivian Hesen Fotografie

Regionale keuring Welsh pony's in Heteren

HETEREN - Op zaterdag 3 augustus houdt het Welsh Stamboek (NWPCS) een regionale keuring voor Welsh pony's op manege De Fruithof in Heteren.

Tijdens een regionale keuring wordt er gekeken naar het exterieur en de beweging en de pony's worden op kwaliteitsvolgorde geplaatst. Daarnaast worden 1e, 2e en 3e premies uitgereikt, deze premies zijn een aanduiding van de kwaliteit. De betere pony's kunnen aangewezen worden voor de Centrale Merrie Keuring in Kootwijk later dit jaar en door 3-jaar en oudere pony's kan dan een predicaat (ster, keur of kroon) verkregen worden. De regionale keuring in Heteren is een mooie gelegenheid om een diversiteit aan Welsh pony's te zien, want er worden veel dieren verwacht. Publiek is van harte welkom en ook voor kinderen is er meer dan genoeg te bekijken.

De keuring start om 09.00 uur en duurt zeker tot halverwege de middag op manege De Fruithof, Dorpsstraat 5 in Heteren.