Kom bridgen bij een gezellige club

NIJMEGEN - Bridgeclub Moenen bestaat al meer dan 30 jaar.. Iedere dinsdagmiddag spelen we in het Wijkcentrum De Schakel aan de Archimedesstraat in de wijk Grootstal in een gezellige sfeer in twee lijnen.

"Met Kerstmis en Pasen hebben we een drive. Het nieuwe seizoen begint op 27 augustus met een korte ledenvergadering en aansluitend start de competitie. Hebt u belangstelling om mee te komen bridgen, dan bent u welkom. Er is namelijk plaats voor nieuwe leden. Bel voor informatie 024 3567700 of 024 3443172."

Afval opruimen voor iemand
misstaat niemand

BEMMEL - Donderdag 4 juli zijn we weer met een club mensen afval gaan opruimen in de kern van Bemmel. Omdat de club iets groter was dan de vorige keer konden we ons nu in verschillende groepjes verspreiden over diverse plekken in Bemmel.

"Daarbij viel mij op dat, na een mailtje naar de Coop, het er daar erg schoon uitzag. Wat je niet kon zeggen van het plein rondom de Lidl en Jumbo. We hebben alles bij elkaar weer drie volle vuilniszakken bij elkaar gesprokkeld met afval van papier, peuken, blikjes, karton, doppen et cetera. Wat laten mensen toch veel achter hun rug om op de grond vallen wat helemaal niet nodig is. Er is altijd in de buurt wel een prullenbak waar het in kan worden gegooid. Ons geeft het voldoening dat het plein er bij de Lidl weer schoon en fris bij ligt, maar daar kan de Lidl zelf ook iets meer in betekenen.

Ook heb ik de gemeente gemaild over het gebruik van snippers gekleurd cellofaan tijdens de Dweildag. Nu nog, ruim een maand later, vinden we in het gras en tussen de struiken dit spul wat niet verteerd. We hebben de gemeente Lingewaard verzocht dit spul niet meer te gebruiken, is milieu-onvriendelijk. Gemeente heeft toegezegd onze klacht in behandeling te nemen en te bespreken. Nu maar hopen dat ze onze klacht ter harte nemen. Verder hopen we als zwerfvuilopruimclub dat we door de gemeente spoedig worden voorzien van eigen materiaal om de straten van Bemmel schoon te houden.

Mocht je de volgende keer mee willen doen met ons clubje: kom dan 22 augustus om 19.00 uur naar de Theaterkerk in Bemmel, daar verzamelen we en dan trekken we allemaal weer ten strijde tegen het zwerfvuil", aldus M. Reijntjens.