The Storyville Jassband. (foto: Carlsenfoto.dk)
The Storyville Jassband. (foto: Carlsenfoto.dk) Foto: Carlsenfoto.dk

Midzomer Jazzconcert bij kasteel Doornenburg

DOORNENBURG - Op het terras van de voorburcht van Kasteel Doornenburg geeft de Storryville Jassband donderdag 20 juni een swingend midzomerconcert!

In 2019 is het 50 jaar geleden dat de Storyville Jassband werd opgericht. Al die jaren werden successen geboekt in binnen- en buitenland. Sleutel tot dit succes was het hoge muzikale niveau en het aanstekelijke plezier dat de muzikanten uitstraalden. Er hebben enkele bandleden afscheid moeten nemen , maar de ontstane vacatures zijn ingevuld met nieuwe muzikanten van zeer hoog niveau. De huidige bezetting: trompet / zang, Michel Muller – klarinet / zang, Eugéne de Bruijn – trombone / zang / gitaar, Peter Dobe – banjo / gitaar, Tom Stuip – bas , Hein van Rooijen - drums, Stef Geurts.

De speelstijl valt het best te omschrijven als traditionele Jazz en New Orleans Revival. De sound is ook wel bekend als British Traditionele Jazz. De mogelijkheid bestaat dat bij slecht weer het concert niet buiten maar in het kasteel zal plaatsvinden. Aanvang: 20 uur, inloop 19.30 uur. Entree 12,50 euro.