Gratis APK-check voor uw toeslagen

ELST - Binnenkort controleert de Belastingdienst weer uw recht op toeslagen en stelt zij de definitieve beschikking hiervan vast.

Veel inwoners van de gemeente Overbetuwe hebben te maken met: zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvang toeslag en kindgebonden budget. Omdat de Belastingdienst uw gegevens achteraf controleert, wordt niet altijd het juiste bedrag uitbetaald. Daardoor loopt u de kans dat u toeslagen moet terugbetalen of bestaat er juist nog recht op een nabetaling.

Veel mensen weten niet dat ze zelf veranderingen met betrekking tot hun inkomen of huishouden moeten doorgeven aan de Belastingdienst Toeslagen. De regels zijn ingewikkeld en verschillen per toeslag. "Onze vrijwilligers van het Toeslagenspreekuur geven u hierover graag advies en bieden zij hulp en ondersteuning. Het Toeslagenspreekuur is bedoeld voor burgers van de gemeente Overbetuwe met een laag inkomen. Getrainde vrijwilligers kunnen u helpen bij het aanvragen of wijzigen van de toeslagen van de Belastingdienst. Op werkdagen tussen 09.00 en 13.00 uur kunt u hiervoor zelf een afspraak maken. Hiervoor kunt u bellen met telefoonnummer: 085 0406066. U kunt ons uiteraard ook een e-mail sturen. Ons e-mailadres is: belastingspreekuur@fortewelzijn.nl."

De afspraken voor het Toeslagenspreekuur vinden eens per veertien dagen plaats op de maandagochtend. Het adres is de Wieken, Prinses Irenestraat 49 in Elst.