Taptoe Huizen 2019 (foto: B. Braam)

Eska kent een late start

BEMMEL - Normaal gesproken is drumfanfare Eska Bemmel al in maart volop bezig met de campagne voor de jaarlijkse Aalbers-Taptoe Bemmel. Dit evenement is namelijk 45 jaar een vaste waarde in de Bemmelse evenementenagenda. Dit jaar zijn we echter erg laat met de voorbereidingen, zo lijkt het.

Eigenlijk zijn we al heel lang bezig met de voorbereiding en desondanks uiteindelijk twee maanden later ten opzichte van de normale planning. Hoe dat komt? Vanwege de onzekerheid die er was rondom de taptoelocatie en datum waarop we de taptoe konden plannen.

Door herstelwerkzaamheden van het gemeentehuis kunnen we geen gebruik maken van de faciliteiten rondom kasteel De Kinkelenburg. De Taptoe Commissie heeft daarom afgelopen maanden diverse mogelijke alternatieve locaties moeten onderzoeken op geschiktheid en heeft uiteindelijk besloten om dit jaar een indoortaptoe te gaan organiseren. Een indoortaptoe biedt nieuwe uitdagingen maar ook weer nieuwe mogelijkheden!

Vanwege de noodzakelijke vergunningen en het lopende overleg met de gemeente, is er nu dus pas groen licht. De gemeente Lingewaard heeft alle medewerking toegezegd om de taptoe te kunnen laten plaatsvinden en was erg behulpzaam tijdens de gesprekken.

Het is dan toch definitief: Indoor Aalbers-Taptoe Bemmel 2019 wordt gehouden op zaterdag 12 oktober in sportcentrum De Schaapskooi in Bemmel. Het programma ziet er veelbelovend uit, met diverse topkorpsen. "Wie dat zijn zullen wij in de maanden naar oktober aan u bekend maken. Noteer 12 oktober dus vooral in uw agenda! Voor meer informatie: www.taptoebemmel.nl."