De bordesfoto. (foto: Henk Wieland)
De bordesfoto. (foto: Henk Wieland) Foto: Henk Wieland

Unieke trouwerij in Bemmel op Valentijnsdag.

BEMMEL - Tijdens de afgelopen kerstmarkt diende Saar van Brandenberg van 5 jaar bij de wensboom een wel heel bijzondere wens in. Zij wilde met de hele klas als prinsen en prinsessen trouwen in een echt kasteel.

Dat bracht de kerstcommissie van de ondernemersvereniging Beleef Bemmel op het idee om contact op te nemen met de Gemeente Lingewaard of er misschien iets mogelijk was in de trouwzaal van het kasteel De Kinkelenburg. Het idee werd spontaan omarmd door de Gemeente en ook de burgemeester mevrouw Schuurmans was meteen erg enthousiast en ook de school De Regenboog bood meteen medewerking aan.

Vandaag was het dan zover. De hele klas van Saar kwam samen met juffen, familie en belangstellenden naar het kasteel De Kinkelenburg. Ze werden daar onder grote belangstelling van de regionale pers, ontvangen door de burgemeester, mevrouw Schuurmans. Tijdens de 'huwelijksvoltrekking' spraken de kinderen met elkaar af dat ze lief voor elkaar zullen zijn en altijd voor elkaar klaar zullen staan. Tijdens het lied waarbij de kinderen elkaar een bloem en een knuffel gaven, pinkten meerdere aanwezigen een traantje weg. Na het officiële gedeelte werden de kinderen namens de ondernemersvereniging Beleef Bemmel getrakteerd op echte Beleef Bemmelgebakjes en andere lekkernijen en verzorgde de Gemeente de limonade en de koffie. De trouwerij werd afgesloten met een officiële bordesfoto.

Door een prima samenwerking tussen de Gemeente en de ondernemersvereniging Beleef Bemmel is op deze Valentijnsdag een unieke wens in vervulling gegaan, die zowel de kinderen als alle betrokkenen niet snel zullen vergeten.