Juneville betoverde TOP-publiek

BEMMEL - Iedere eerste vrijdagavond van de maand organiseert TOP Toestanden-Op-Podium een TLC-sessie, Top Live Café in de TheaterKerk. Met een drankje op tafel of aan de bar intens genieten van de mooiste klanken van toegewijden musici. Februari begon wel heel erg warm, dankzij 'Juneville':

Hemelse klanken in het gebouw waarin je dit mag verwachten, niet velen zijn daar echter voor in de wieg gelegd. Gelukkig blijken wel Pieter Nabbe, met zijn zeskoppige band Juneville, het best bewaarde geheim van Nijmegen en verre omstreken, geboren sirenen, muzikale verleiders die zich met liefde lieten gaan om de mooiste vrijdagavond van februari te creëren. Het lyrische stemgeluid van de zanger en het soms aan Pink Floyd herinnerende geluidslandschap vormden een warm audiobad waarin het gros van de toeschouwers aangenaam dreef.

De uitgesponnen ballades van Juneville en enkele stevig groovende rockers met heerlijke solo's van gitarist Pieter en toetsenist Jochem waren balsem voor de oren. De bescheiden moves en présence gaven de warme zang van Pieter Nabbe des te meer zeggingskracht en diverse harten zullen weerloos verdronken zijn in de droeve blik van deze meester van het lied dat wat dieper gaat dan de huid.

Gert-Jan baste een lekker luchtkussen onder het geheel, gitarist Bart verrijkte structuur op slag en drummer Thomas zette daar nog eens van een subtiel tot stevige ritmepartij onder, die het melodieuze geheel de zaal in duwde. Deze meesterpercussionist musiceerde in TOP-tijden-avant-la-lettre al in 't Hertenkamp, waar deze club wortel schoot in de hopsappen van dat legendarische stulpje. Muzikale verwennerij, door een bezoeker verwoord: Ik voelde me als een muzikale aap in de jungle, die de rijpste noten in de schoot geworpen krijgt.