De Vleugel als onderdeel van de regenbogen. (foto: Jentje Bootsma)
De Vleugel als onderdeel van de regenbogen. (foto: Jentje Bootsma) Foto: jentje jaarsna

Natuur omarmt De Vleugel

BETUWE - Groot was de verrassing toen we kennis namen van een bijzondere nieuwjaarswens. Op 25 augustus vorig jaar fietste Jentje Jaarsma ter hoogte van het Rijn Waal Pad en het Frontlijn Pad nabij de Linge.Daar staat de markante metafoor WO II De Vleugel.

Hij wist een bijzonder speelmoment vast te leggen. De natuur omarmde bijna symbolisch deze moderne markering door aan weerszijden een regenboog te tonen. Jentje maakte er de nieuwjaarswens van wetend dat 2019 ook het jaar is dat breed stil gestaan gaat worden bij 75 jaar na Market Garden.

De foto maakt nu onderdeel uit van de presenaties op www.exodushuissen.nl. Binnenkort komen diverse partijen weer bijeen om onder begeleiding van de gemeenten Lingewaard en Overbetuwe initiatieven nader uit te werken.

De provincie Gelderland en het vfonds stimuleren die initiatieven, vooral als er onderling verbanden ontstaan en samengewerkt wordt. Doel daarbij is, dat in diverse vormen ook het Betuwse oorlogsverhaal een integeraal onderdeel wordt van de activiteiten WO II in de regio.

De foto laat zien, dat De Vleugel heel natuurlijk in onze omgeving past.Over de activiteiten van de diverse kringen en organisaties zult u voortdurend worden geïnformeerd. Veel van de informatie staat op www.exodushuissen.nl.