(foto: F. Saltenberger / Usingen)
(foto: F. Saltenberger / Usingen) Foto: F. Saltenberger (Usingen)

Con Amore op concertreis naar zustergemeente Usingen

OOSTERHOUT - Naar aanleiding van eerdere muzikale uitwisselingen tussen de zustergemeentes Usingen (Duitsland) en Overbetuwe is muziekvereniging Con Amore uit Oosterhout uitgenodigd om op te treden tijdens het jaarlijkse benefietgala van de plaatselijke organisatie ‘Wir helfen’ en de seniorenmatinee.

In het weekend van 3 en 4 november reisden 45 muzikanten, een aanhanger vol met galakleding en muziekinstrumenten, en een busje met slagwerk af naar het stadje Usingen, in de deelstaat Hessen.

De muzikanten werden ondergebracht in een hotel, gastgezinnen en een vakantiewoning. Zij zijn een heel weekend verwend met heerlijk eten, gastvrijheid, ‘Kaffee mit Kuchen’. Andersom hebben zij twee bomvolle concertzalen verrast met zowel klassieke stukken van onder andere Strauss, Sjostakovitsj en Piazolla, moderne nummers van Queen, Bassey en David Bowie en een aantal onvervalste Duitse Schlagers.

Als dank was een Duits-Nederlandse afterparty georganiseerd, waarbij zowel de Nederlandse muzikanten als de Duitse concertgasten tot in de vroege uurtjes gedanst hebben. De banden tussen inwoners van beide gemeentes zijn op deze muzikale wijze weer op een bijzondere wijze aangehaald! Na afloop van het tweede concert keerde de bus op zondagavond weer terug naar Oosterhout. De commentaren in de lokale Duitse kranten op maandag waren zeer uitgebreid en lovend.