Mees Wilkens behaalde de Science Talent Prijs 2018 en Elisa Wagter behaalde de Cultuur Talent prijs 2018. Beide winnaars staan in/op de groene cirkel van Lotus Klaver. (foto: Yvonne Wilkens)

Mees en Elisa science- en cultuurtalent

BEMMEL - Zaterdag 1 september werd een middag vol tuinstruinen met Open Science en Cultuur bij Talento Metissimo. 't Mooie weer maakte het compleet. Tijdens de dubbele speurtocht ontdekte men de wetenschap achter een vak. Een verrassende ontknoping...

Vorig jaar was de eerste Open Education Science en Cultuurmarkt met meer dan tien workshops in Bemmel. Jeugdigen wilden dit graag een keer op 't tuinpleintje vieren, aldus geschiedde... Op de vraag: Wat doet T. Metissimo?, is het antwoord: We leveren TOP-educatie voor jong en oud. In ons jaarprogramma tref je mogelijkheden zoals de cursus Basiswijs Science & Muziekcultuur. Werk aan je toekomst.

Deze middag werd door jong en oud onder andere volop getafeltennist, geschaakt, reuze- en mini-zeepbellen gestapeld, eetbekers gepimpt, getrampo-dingest, geschommeld, geraadseld, DNA geketend als sleutelhanger, groen-gespeurd en vooral veel gelachen! Het Rondo Cultuurrondje van T. Metissimo over ' 't bemmeltje' werd verrijkt met de levensboom. Twee studenten hadden een DNA/RNA bonuspuzzel gemaakt: 'Gap the Gap'. Simpel en bizar tegelijk. Het werd genieten, iedereen deed mee. Deze bonuspuzzel besliste de wonderlijke gelijke Science-eindstand. Winnaars: Mees Wilkens is Science Talent 2018 en Elisa Wagter is Cultuur Talent 2018. Dank was er voor de financiële ondersteuning aan Gemeente Lingewaard en Prins Bernhard Cultuurfonds.

Benieuwd naar ons onderwijs voor jong en oud? In het kader van de onderwijs-zelfregulering is er een ouderplatform in samenwerking met de Gemeente Lingewaard voor onder andere onafhankelijk advies. Meer informatie staat op www. TalentoMetissimo.nl.