Voedselbankactie in Elst

ELST (UTR) - Tweemaal per jaar zamelen we met alle kerken in Elst producten in voor de voedselbank Neder-Veluwe. In de regio Neder-Veluwe worden vele mensen ondersteund met de pakketten die wekelijks door de voedselbank worden verstrekt. Een deel van deze pakketten wordt ook in Elst verspreid.

Ten dele krijgen de voedselbanken hun producten vanuit landelijke distributiecentra, maar voor het grootste deel moeten zij hun producten via meerdere lokale winkels en lokale acties binnen krijgen. Dit is voor de Voedselbank elke week weer een enorme uitdaging, zeker in deze tijd!

“Helpt u mee? Hieronder ziet u een boodschappenlijstje. Het is belangrijk dat de verpakking van de producten nog dicht zit, de producten langer houdbaar zijn en deze niet gekoeld bewaard hoeven te worden. Alvast weer bedankt voor uw hulp!”

Boodschappenlijstje

Groente en bonen (in blik/’glas); Rijst; Macaroni; Bloem; Pastasaus (in blik/glas); Soep (in blik, géén pakken); Thee; Shampoo; Tandpasta; Wasmiddelen; Toiletpapier; géén koffie a.u.b.”

U kunt de producten inleveren op/bij:

Vrijdag 14 oktober van 19:00 - 20:00 uur bij HHG (Houweg 21A) en GGN (Tabaksweg 3).
Zaterdag 15 oktober van 10:00 - 12:00 uur bij PKN (Rijksstraatweg 24), OGG (Houweg 17), GGN (Tabaksweg 3) en HHG (Houweg 21A).
Wij zullen op zaterdag 15 oktober ook staan bij de Albert Heijn (Schoolweg 2) van 09:00-16:00 uur.

De gezamenlijke kerken van Elst: PKN Hervormde Gemeente (Protestantse Kerk Nederland), HHG Hersteld Hervormde Gemeente, OGG Oud Gereformeerde Gemeente, GGN Gereformeerde Gemeente Nederland.