Wethouder Dick Poortinga van de gemeente Rhenen heeft samen met leerlingen van Pantarijn op dinsdagmiddag 27 september een nieuwe openbare sportvoorziening, een bootcamproute geopend. Foto: Sportservice De Vallei

Openbare bootcamproutes in gemeente Rhenen

RHENEN - Wethouder Dick Poortinga van de gemeente Rhenen heeft dinsdagmiddag 27 september met het onthullen van een bord, een nieuwe openbare sportvoorziening geopend. Het gaat om gemarkeerde routes met uitdagende fitnessoefeningen op verschillende niveaus.

De bootcamproute, zoals de sportvoorziening heet, is tot stand gekomen door een samenwerking van de gemeente Rhenen, Sportservice Rhenen, de buurt en Bootcamp Workout.

Twee routes starten in Rhenen ter hoogte van het gemeentehuis. Daar staat ook een bord met uitleg. Daarna leidt één route door de bosrijke omgeving van Rhenen en de andere door de Tollekamp. Bij de opening waren ook docenten en leerlingen van scholengemeenschap het Pantarijn en enkele bewoners van woonzorgcentrum Tollekamp aanwezig. Het was eigenlijk de bedoeling om met een aantal bewoners een klein stukje van de route te wandelen. De regen maakte dat echter onmogelijk.

Het idee voor zo’n route werd een tijd geleden gelanceerd bij Sportservice De Vallei door Bootcamp Workout, een organisatie die al op meer plekken in Nederland een beweegroute heeft uitgezet. Het is een gemarkeerde route met paaltjes, waarop borden met QR-codes. Wie de code scant krijgt sportieve oefeningen die ter plekke uitgevoerd kunnen worden. Voor een bijdrage werd met succes een beroep gedaan op het lokale Sportakkoord van Rhenen.

Streven is dat ook verenigingen en onderwijs, bijvoorbeeld bij de gymles, de bootcamproute gaan gebruiken. Met de bootcamproute werkt Sportservice De Vallei aan het bereikbaar maken van sport en bewegen voor iedereen.