Oekraïners varen met de Blauwe Bever

RHENEN - Vorige week woensdag hebben 22 Oekraïense- en Syrische kinderen en hun moeders uit de gemeente Rhenen een vaart gemaakt met het Safarischip De Blauwe Bever. De vaart is aangeboden door de stichting Rijnoevervaarten, die de Blauwe Bever belangeloos exploiteert, en de gemeente Rhenen heeft hieraan een financiële bijdrage verleend.

Vrijwilligers van De Blauwe Bever hebben deze vaart begeleid en hebben veel verteld over wat er onderweg allemaal te zien is langs de oevers van de Neder-Rijn.
Om twee uur vertrok het gezelschap met het schip vanaf de Rijn kade in Rhenen voor een vaart naar de Wageningse Boven polder, waar men aan land ging voor een excursie onder begeleiding van gidsen. Die vertelden met veel enthousiasme wat je zoal in dit prachtig stukje Nederland kunt zien, proeven en ruiken.

Tijdens de vaart konden de kinderen zich ook vermaken met kleuren en knutselen. Rond 17:00 uur meerde de boot weer af aan de Rijnkade in Rhenen waar de Oekraïners van boord gingen. De kinderen en ouders kijken terug op een geslaagde middag, ook de vrijwilligers van De Blauwe Bever hebben zichtbaar genoten om deze vluchtelingen deze bijzondere vaartocht aan te bieden.