De buitenzijde van de dorpskerk in IJzendoorn is gerestaureerd, momenteel zijn ze met het stucwerk aan de binnenzijde bezig. (foto: Hervormde Gemeente IJzendoorn) Foto: Hervormde Gemeente IJzendoorn

Verkoping en oliebollen voor kerkrestauratie in IJzendoorn

IJZENDOORN - De restauratie van de dorpskerk in IJzendoorn is nog in volle gang. Van de zomer is het koor aan de onderzijde gestuukt. Van de winter wordt rondom de preekstoel en het schip verder gerenoveerd.

Voor deze restauratie is veel geld nodig. Daarom wordt daarvoor een verkoping georganiseerd. Er worden onder andere bloemstukken, (vogel)kransen en vettaarten verkocht. Ook is er (gevulde) speculaas, (kruid)cake, advocaat, erwtensoep en rookworst te koop.
Op de website www.hervormdijzendoorn.nl staat de bestellijst. Deze artikelen kunnen tot woensdag 10 november besteld worden. Er zijn ook heerlijke oliebollen en appelbeignets te koop. Die kunnen besteld worden tot en met donderdag 18 november. De bestellingen kunnen in de gemeente Neder-Betuwe zaterdag 20 november afgeleverd worden of kunnen tussen 10.30 en 13.30 uur afgehaald worden bij De Kandelaar, Dorpsstraat 26 in IJzendoorn.