De leden van de Soos. (foto: Ad van den Hoven)
De leden van de Soos. (foto: Ad van den Hoven) Foto: Ad van den Hoven

Welkom op soos Ons Trefpunt

KESTEREN - De seniorenvereniging Ons Trefpunt uit Kesteren heeft als doel activiteiten aan te bieden aan de senioren van onze gemeente. De leden zijn afkomstig uit de hele gemeente Neder Betuwe. De vereniging heeft twee onderdelen: soos en biljart.

De leden van de soos hebben wekelijks hun activiteiten in het Dorpshuis in Kesteren. Elke donderdagmiddag komen de leden bij elkaar om een kaartje te leggen of een spelletje bingo te spelen. Gezelligheid en anderen ontmoeten dragen in hoge mate bij aan het welzijn van mensen en in het bijzonder aan ouderen.

“Onlangs zijn wij verblijd met een behoorlijke financiële bijdrage van het Groene Kruis. Hiervan hebben wij een aantal nieuwe zaken kunnen aanschaffen, waardoor het nog prettiger is om met elkaar te recreëren.

Ook zijn er regelmatig activiteiten buitenshuis. Onlangs zijn wij met de hele groep naar de Nationale Fruittuin in Ochten geweest om daar een gezellige middag te hebben. Er werd midgetgolf gespeeld en een drankje en hapje maakte de middag compleet.

Op dit moment zijn er twaalf leden betrokken bij  de soosactiviteiten, maar we willen onze activiteiten uitbreiden en verbreden. We zijn daarom op zoek naar senioren die de deur uit willen om gezellig de middag met anderen door te brengen. We willen graag laagdrempelig zijn zodat iedereen die wil, kan deelnemen aan onze activiteiten.

“Bent u op zoek naar een leuke club met fijne activiteiten, dan is Ons Trefpunt de vereniging waar u bij kunt horen. Denkt u: dit is ook wat voor mij, aarzel niet en pak de telefoon en bel naar Will Verwoerd 06 22204502 en kom een keer kijken en meedoen.”