Klompenfietstocht: (Puzzel)fiets-/autotocht omgeving Achterberg en Dodewaard

Artikel gemeentenieuws:

Klompenfietstocht: (Puzzel)fiets-/autotocht omgeving Achterberg en Dodewaard

D.V. zaterdag 4 september 2021 is het weer zover: De jaarlijkse fietstocht van de OGGIN te Achterberg! Er is een prachtige route uitgezet voor fietsers en automobilisten. Daarnaast kunt u tijdens de fiets- en autoroute een leuke puzzel oplossen: deze puzzel heeft betrekking op de omgeving van de fiets- of autoroute. Er kan bij de fietsroute gekozen worden uit drie afstanden: 27 km, 39 km en 66 km. De autoroute is ongeveer 66 km.

In de routes zijn mooie stoppunten verwerkt. NIEUW dit jaar is het happen en trappen.

Bij elk stoppunt is wat te bezichtigen en/of te nuttigen. U start bijvoorbeeld met koffie en koek en onderweg trapt u van het ene gerecht naar het andere gerecht. Bij het start-/eindpunt van de route is uiteraard ook catering aanwezig waar u koffie, thee, allerlei soorten frisdrank en snacks en broodjes kunt kopen. Daarnaast is er bij het startpunt een markt: Staphorster krentenbrood, zelfgebakken taarten, fruit, kaas, noten, vis enz. Dit jaar is het startpunt Welysestraat 25A, Dodewaard bij Vredo B.V.

Ook aan de kinderen is gedacht: er is een zandbak met een kraantje, ze kunnen het trekker rijbewijs halen, een rondje met een kameel rijden, dieren knuffelen enz. Kortom: ook voor de kinderen zijn er veel activiteiten.

Om 13.00 uur en om 15.00 uur is er een opbodverkoping.

Er is genoeg te doen en te beleven om een dag bij ons door te brengen.

Gezien de corona-maatregelen en om een goede doorstroming te hebben, vragen wij u zich vooraf in te schrijven als u de route gaat rijden:

• Dit kan via www.klompenfietstocht.nl of 06-53407779.
  • Het inschrijfgeld is voor de fietsroute € 6,00 p.p. vanaf 12 jaar en € 3,00 voor kinderen van 4 tot 11 jaar. Voor de autoroute is het een vast bedrag van € 10,00 per auto.
  • Elektrische fietsen zijn te huur; als u hiervan gebruik wenst te maken, kunt u dit aangeven bij uw inschrijving.

De netto-opbrengst van deze dag is bestemd voor de aflossing van het nieuwe kerkgebouw van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Achterberg. U bent van harte welkom!

Ook bent u van harte welkom in kringloopwinkel ‘De Klompenstal.’ Deze is elke zaterdag geopend van 9.30 uur tot 12.30 uur en kunt u vinden aan Cuneraweg 86 in Achterberg.