Samen met buurtgenoten je straat of buurt mooier maken

RHENEN - Als inwoner van een dorp of stad weet jij het beste wat jouw woonplaats nog mooier of gezelliger kan maken. Nog leuker is het als jij dit samen met je buurtgenoten in gang kan zetten. Welzijn Rivierstroom ondersteunt buurtbewoners met plannen en initiatieven om hun buurt of dorp mooier en prettiger te maken. Ook de gemeente ondersteunt dit met een financiële bijdrage.

Inwoners uit de gemeente Buren kunnen een beroep doen op het leefbaarheidsbudget. Deze moet voor 30 juni worden aangevraagd. Per kern is er een bedrag van maximaal 2000 euro beschikbaar. Inwoners van de gemeente Rhenen kunnen gebruik maken van het Fonds van Initiatieven. Dit fonds is het hele jaar door beschikbaar en specifiek voor nieuwe initiatieven. Per initiatief is er tot 2500 euro beschikbaar.

“Hulp nodig met het aanvragen van een van de bovengenoemde budgetten? Of wil je graag in je buurt aan de slag en weet je niet goed hoe? Neem dan contact op met Welzijn Rivierstroom via 0344 602337 of info@welzijnrivierstroom.nl. Wij helpen je graag verder!”