Drie maanden experimenteren met beeldbellen. (foto: Anne4Care)
Drie maanden experimenteren met beeldbellen. (foto: Anne4Care) Foto: Anne4Care

3 maanden experimenteren met beeldbellen

NEDER-BETUWE - Wil jij graag beeldbellen met je (schoon)ouders maar zijn zij niet digitaal vaardig? Vind je het leuk om foto’s en video’s te delen met elkaar, maar kun je niet altijd fysiek langsgaan? Doe dan mee met het beeldbelexperiment van Welzijn Rivierstroom! Speciaal voor mantelzorgers die zorgen voor ouderen die minder digitaal vaardig zijn.

In de gemeente Buren, Neder-Betuwe en Rhenen is Welzijn Rivierstroom aan het experimenteren met beeldbellen voor ouderen. Ouderen krijgen drie maanden een tablet met interactief virtueel maatje Anne. Anne is speciaal voor zelfstandig thuiswonende ouderen ontwikkeld en helpt mantelzorgers, vrienden en familie om makkelijk in contact te blijven met elkaar. De tablet biedt beeldbellen, heeft een agenda functie en geeft reminders voor medicatie gebruik. Daarnaast kunnen er foto’s en video’s op de tablet gedeeld worden en spelletjes gespeeld worden.

Welzijn Rivierstroom regelt naast de tablet ook de internetverbinding. Deelname aan het experiment is gratis. Ken jij geschikte ouderen hiervoor of ben jij zelf mantelzorger voor iemand in de gemeente Buren, Neder-Betuwe of Rhenen en wil je hier graag drie maanden mee experimenteren? Laat het Marjolein Siebelink van Welzijn Rivierstroom weten via 06 12532320 of mail naar marjoleinsiebelink@welzijnrivierstroom.nl.