De heer en mevrouw Mauritz-De Rooi en burgemeester Kottelenberg. (foto: A.Hendriks) Foto: A.Hendriks

Briljanten paar in Opheusden

OPHEUSDEN - De heer I. Mauritz en mevrouw W. Mauritz-De Rooi waren op zaterdag 24 april 65 jaar getrouwd. Namens de gemeente Neder-Betuwe bracht burgemeester A.J. Kottelenberghen felicitaties.

De bruidegom 86 jaar is geboren in Opheusden, de wieg van de bruid 88 jaar stond in Veenendaal. Alwaar zij in 1956 dan ook in trouwden. Waarna ze in Opheusden zijn gaan wonen. Het gezin werd uitgebreid met vier kinderen, twaalf kleinkinderen en elf achterkleinkinderen, van wie er één is overleden.

De heer Mauritz was werkzaam in de kalvermesterij met hulp van mevrouw Mauritz die ook het gezin draaiende hield. Het bruidspaar kreeg ook een brief met gelukwensen van Koning Willem-Alexander en van Koningin Maxima. Vanwege de huidige omstandigheden mocht de burgemeester niet naar binnen, maar werd er een mooie foto buiten gemaakt.