Ds. L.G. de Deugd.

Nieuwe predikant voor hervormde gemeente Elst

ELST - De Hersteld Hervormde Gemeente van Elst heeft sinds zaterdag 20 maart een nieuwe predikant. Hiermee is een einde gekomen aan een vacante periode die ontstond na het vertrek van ds. W.J. van den Brink. Ds. L.G. de Deugd heeft de hartelijke wens om naast het werk in de kerkelijke gemeente ook een dominee van en voor het dorp te zijn. Ter kennismaking volgt er een kort interview.

Hartelijk welkom in Elst! Wat is uw eerste indruk van het dorp?

Onze eerste indruk is heel positief. We vinden het fijn om in een dorp te wonen. Dat zijn we ook gewend. Stellendam is in dat opzicht wel vergelijkbaar, al is de omgeving totaal anders. We wonen verder erg naar ons zin aan de Schoolweg in Elst.

Op welke manier wilt u een dominee voor het dorp zijn?

Het is mijn hartelijke wens om de afstand tussen kerk en dorp zo klein mogelijk te houden. Als kerk in Elst hebben we een taak in het dorp. Als er een vloeiende grens tussen kerk en dorp aanwezig is, geeft dit ook mogelijkheden om elkaar in of buiten te kerk te ontmoeten. Ik sta altijd open voor een gesprek. Dat hoeft ook niet heel officieel. Laatst had ik een fijn gesprek met iemand bij de viskraam.

Wat heeft u voor werk gedaan, voordat u dominee werd?

Ik ben begonnen als zelfstandig ondernemer. Daarna ben ik werkzaam geweest bij Keukencentrum Tieleman in Middelharnis. Vervolgens ben ik zes jaar werkzaam geweest als docent aan het Wartburg College in Rotterdam. Aan het einde van mijn studie ben ik begonnen als pastoraal werker in verschillende gemeenten.

Hartelijk bedankt voor dit korte interview. We hopen dat u zich snel thuis zult voelen en wensen u samen met uw vrouw kinderen een goede tijd toe in Elst en omgeving!