Blikjes en mondkapjes

RHENEN - ZAAP is een vrijwilligersorganisatie, die nauw samenwerkt met en gefaciliteerd wordt door de gemeente Rhenen.

ZAAP is en vrijwilligers organisatie, waarvan de leden zich beijveren, Rhenen voor zoveel mogelijk van zwerfafval te ontdoen.

De vorige week werden daarbij trieste records gevestigd: 461 blikjes, veelal achtergelaten door vermoedelijk overwegend jeugdige anders-socialen, werden van de straat en aanpalende groengebieden geraapt.

Meer dan opvallende tweede waren de 328, door volwassen anders-socialen weggeworpen mondkapjes. Het is toch stuitend of in ieder geval bedenkelijk dat zovelen op deze wijze afscheid van hun eigendom nemen. Aan al de anders-socialen wil ik vragen de weg naar de gemeentelijke afvalbakken of nog liever naar uw eigen kliko opnieuw te ontdekken.

Een gedreven Zapper.