Deelnemers gezocht voor beeldbelexperiment van Welzijn Rivierstroom. (foto: Anne4Care) Foto: Anne4Care

Deelnemers gezocht voor beeldbelexperiment

NEDER-BETUWE/RHENEN - Corinne, mantelzorger, is blij met de mogelijkheid voor beeldbellen. ‘Een smartphone is veel te moeilijk voor mijn moeder.’ Met een paar simpele handelingen kan ze nu contact maken met mij, maar ook met mijn kinderen. Mijn kinderen sturen iedere dag een foto van de sneeuwpret, die mijn moeder dan kan bekijken wanneer het haar uitkomt. Dat vindt ze echt leuk.

Zelf kan ik zo ook als ik er niet ben af en toe een oogje in het zeil houden en hoef ik niet voor ieder ding meteen bij haar moeder op bezoek. Ik bel haar bijvoorbeeld nu eerst voordat ik boodschappen ga doen. Dat is echt handig. Het scheelt mij ook tijd en dan hebben we meer tijd voor een kopje koffie.

Mantelzorgers opgelet! In de gemeente Buren, Neder-Betuwe en Rhenen gaat Welzijn Rivierstroom experimenteren met beeldbellen voor ouderen. Ouderen krijgen drie maanden een tablet met interactief virtueel maatje Anne. Anne is speciaal voor zelfstandig thuiswonende ouderen ontwikkeld en helpt mantelzorgers, vrienden en familie om makkelijk in contact te blijven met elkaar. De tablet biedt beeldbellen, spelletjes, heeft een agenda functie en geeft reminders voor medicatie gebruik. Daarnaast kunnen er foto’s en video’s gedeeld worden

Welzijn Rivierstroom regelt naast de tablet ook de internetverbinding. Deelname aan het experiment is gratis. Ken jij geschikte ouderen hiervoor of ben jij zelf mantelzorger voor iemand in de gemeente Buren, Neder-Betuwe of Rhenen en wil je hier graag drie maanden kosteloos mee experimenteren? Laat het Marjolein Siebelink weten via 06 19426967 of mail marjoleinsiebelink@welzijnrivierstroom.nl.