‘Goeie ideeën stimuleren wij graag!’

RHENEN - Heeft u een idee voor uw buurt, vereniging of desnoods alle inwoners van Rhenen? Wilt u iets maken, delen, vieren of opknappen waar anderen blij van worden? En heeft u daar geld voor nodig? Dan kunt u een bijdrage aanvragen bij het bestuur van de stichting Het Voormalig Gast- en Weeshuis.

Het bestuur van de stichting Het Voormalig Gast- en Weeshuis roept iedereen binnen de gemeente Rhenen op om bijdragen voor nieuwe initiatieven aan te vragen. De stichting heeft als doel om de sociale samenhang in de gemeente Rhenen te bevorderen door het steunen van sociale, culturele en maatschappelijke initiatieven.

Het afgelopen jaar zijn er weinig aanvragen binnengekomen. Door de vele coronamaatregelen was en is het natuurlijk ook niet gemakkelijk om iets te organiseren. Toch wil het bestuur inwoners, verenigingen en instellingen oproepen om nu alvast creatief na te denken over de mogelijkheden die er nu of in de nabije toekomst zullen zijn. Voorbeeld van zo’n goed initiatief is het ontwikkelen van een audiotour voor een rondleiding in het Stadsmuseum.

Voor meer informatie over voorwaarden, goede voorbeelden en het aanvragen van een bijdrage kunt u kijken op de website: www.gastenweeshuisrhenen.nl. Ook kunt u voor informatie bellen met Karin Wortelboer van de stichting via 0312 681681.