Fotoserie van Humanitas Jongeren in Rouw. Met vrijwilliger Sophie en deelnemer Ilja. (foto: Anneke Hymmen) Foto: ANNEKE HYMMEN

Er samen op uit dankzij het maatjesproject van Humanitas

RHENEN - Sinds mei 2020 woont Anneleen in Rhenen en wilde hier mensen leren kennen. Ze werd vrijwilliger bij Humanitas Tandem, het maatjesproject in de gemeente Rhenen. Via dit project ontmoette ze een stadsgenoot die extra ondersteuning kan gebruiken. Samen gaan ze nu op pad!

“Toen mijn deelnemer en ik elkaar voor het eerst zagen, hadden we meteen een klik! Dat is voor ons beide natuurlijk erg fijn. Mijn deelnemer wilde graag meer contact met mensen en zocht naar een leuke activiteit in haar vrije tijd. Zoals lekker wandelen en knutselen. Zelf vindt ze het moeilijk om de eerste stap te zetten, maar samen komen we er wel!

Jammer genoeg kunnen we door de huidige coronamaatregelen niet alles doen wat we willen, maar we kijken naar wat nu wél kan. Samen ontdekken we al wandelend onze prachtige omgeving. Zo hebben we laatst een keer in Kwintelooijen gewandeld. Voor mij is dat heel gewoon om te doen, voor haar was het écht een uitje!

Samen hebben we er van genoten! Tijdens het wandelen hebben we hele gezellige en fijne gesprekken, ik bied een luisterend oor en zij kan haar ei kwijt.

En als straks alles weer mag en kan, dan staan bezoekjes aan de Buurtgarage en wandelen met de wandelgroep Nude op het programma.”

Iedereen kan zich eenzaam voelen, ongeacht achtergrond of leeftijd. Heb jij behoefte aan een maatje? Jouw maatje luistert, geeft je aandacht, vriendschap en steun.
Bel of app Mettine Heeren van Humanitas via 06 12066504 of mail naar maatjes.nederrijn@humanitas.nl. De gemeente Rhenen steunt het maatjesproject van Humanitas. Laatst is de samenwerking verlengd.