Joke Klein levert haar DE-punten in bij het Huis van de Gemeente. (foto: Bert Kämink) Foto: Bert Kämink

Koffiewaardepunten sparen voor Voedselbank

RHENEN - In december wordt opnieuw een grote Douwe Egberts koffiewaardepunten actie gehouden. Douwe Egberts organiseert deze actie in samenwerking met Voedselbanken Nederland. In ruil voor DE-waardepunten krijgt de Voedselbank koffie voor haar klanten. De Voedselbank Neder-Veluwe doet weer mee met deze succesvolle actie. Koffie is duur en zit praktisch nooit in de kratten.

Afgelopen jaren was de actie een groot succes in het gebied van Voedselbank Neder- Veluwe (Elst, Rhenen, Wageningen, Renkum, Doorwerth en Oosterbeek). Dit dankzij de medewerking van velen. Het resultaat was dat we afgelopen voorjaar voor de voedselbank in Rhenen en Elst meer dan tweeduizend pakken koffie beschikbaar waren. Deze zijn in de loop van het jaar in de voedselpakketten van de klanten gedaan.

Wilt u iedereen in uw omgeving attent maken op deze actie zodat men de punten nu al kan gaan verzamelen? De koffiewaardepunten kunt u inleveren bij Huis van de Gemeente, Sportcentrum ’t Gastland, AH Rhenen, AH Elst, Buurtgarage , Koningskamer en diverse kerkgebouwen. In januari worden de punten verzameld en aangeboden aan Douwe Egberts.

Ook puntenbonnen van de Perla-koffie van AH zijn welkom, de bonnen worden ingeleverd en het verkregen geld wordt overgemaakt naar de Voedselbank. (actievoor@voedselbanknederveluwe.nl)