Bewonersavond ‘Goed omgaan met water in jouw Heuvelrugtuin'

RHENEN - Je woont in gemeente Baarn, Zeist, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal of Rhenen en je wilt van je tuin een Heuvelrugtuin maken? Dan is water een belangrijk thema! Daarover gaat de tweede bewonersavond op 29 oktober van 20:00 tot 21:30 uur. Een deskundige van het waterschap en een regenwateradviseur leggen je precies uit hoe je in je tuin wateroverlast én droogte kunt voorkomen.

Begonnen wordt bij de waterhuishouding op de Heuvelrug. Hoe zit die globaal in elkaar? Wat zijn de gevolgen van een teveel of een tekort aan water? Daar weet Arnoud Keizer van Waterschap Vallei en Veluwe alles van. Hij zal ook vertellen wat het waterschap zoal doet om de boel in balans te houden. En welke hulp hij daarbij kan gebruiken van de Heuvelrugtuiniers!

De meest praktische en natuurlijk ook de mooiste oplossing bedenken om het regenwater optimaal te benutten voor de tuin: dat is het dagelijks werk van regenwateradviseur Lanny Olie. Zij laat je inspirerende voorbeelden zien over wat er allemaal mogelijk is. Regentonnen, goten, vijvers… het komt allemaal aan de orde. Hierbij heeft ze maar één doel voor ogen: je wordt enthousiast en gaat er meteen mee aan de slag. Want regenwater in de tuin brengt letterlijk leven in de tuin!

De avond wordt geopend door Jannelies Vissers, wethouder Duurzaamheid van de gemeente Baarn.

Aanmelden & vragen

Voor deze bewonersavond hoef je de deur niet uit. Hij vindt namelijk volledig online plaats via Zoom. Het is wél nodig om je vooraf aan te melden via: bit.ly/heuvelrugtuin2. Zie ook www.jouwheuvelrugtuin.nl.

Allerzielen in De Voorhof te Kesteren

KESTEREN - De Voorhofgemeente nodigt inwoners van Kesteren uit om op woensdag 4 november tussen 10.00 uur en 11.30 uur een kaarsje aan te steken in de kerkzaal om zo een overleden dierbare te herdenken. Kerkelijk centrum De Voorhof vindt u op Nedereindsestraat 30c te Kesteren.

Begin november is het Allerzielen. Op die dag worden in veel kerken de mensen herdacht die in het afgelopen jaar zijn overleden. In deze ‘coronatijd', met al zijn onzekerheden, is de behoefte aan herdenken mogelijk groter dan voorheen. Tegelijk is het het binnen de huidige regelgeving niet gewenst dat er meer dan dertig kerkgangers aanwezig zijn bij een kerkdienst. Daarom biedt de Voorhofgemeente de inwoners van Kesteren de mogelijkheid om n de kerkzaal een kaarsje aan te steken en hier even bij stil te staan of te gaan zitten. U hoeft hiervoor niet kerkelijk betrokken te zijn. Om aan de voorschriften van het ‘corona-protocol' te voldoen zal een gastheer of gastvrouw erop toezien dat er niet teveel bezoekers tegelijk worden binnengelaten en dat looproutes worden gevolgd om contacten te vermijden.