Ledenraadslid Carel Romijn (rechts) overhandigt een symbolische cheque aan voorzitter Maurice van der Ven geflankeerd door Ton Keuken (links) en Alija Ibrahimovic. (foto: Henk Bolt)

De glimlach van een kind

NEDER-BETUWE - De glimlach van een kind. Dat is wat Stichting Kinderen van de Voedselbank voor elkaar krijgt bij kinderen uit arme gezinnen met het toesturen van een kleding- en schoeiselpakket.

Heel blij zijn ze, omdat ze zich op school ook eens kunnen laten zien met echte merkkleding en modieuze stappers. ‘Dat doet heel veel voor kinderen in die leeftijd, terwijl hun ouders zich die dure spullen niet kunnen permitteren’, zegt Maurice van der Ven, voorzitter van de stichting. De in Dodewaard gevestigde organisatie maakt dat kleine geluk mogelijk door slimme afspraken te maken met importeurs en fabrikanten. In steeds meer gemeenten is de stichting actief. ‘Daarvoor is natuurlijk wel geld nodig’, zegt Ton Keuken, fondsenwerver van de stichting. ‘En daarom zijn we blij met de gulle gift van Rabobank West Betuwe.’

Onlangs overhandigden ledenraadsleden Carel Romijn en Alija Ibrahimovic een symbolische cheque aan voorzitter Maurice Van der Ven. ‘Deze bijdrage wordt besteed aan pakketten voor kinderen in de gemeenten Tiel, West-Betuwe, Buren en Culemborg. Samen met andere sponsors en de gemeenten hopen we hier een groot aantal kinderen te kunnen helpen’, aldus Van der Ven. "Wilt u meer weten over de stichting, of denkt u ook te kunnen bijdragen? Kijk dan op www.kinderenvandevoedselbank.nl."