De gediplomeerden met de instructeur en de wethouder. (foto: Jan Heger)

Wethouder reikt ehbo-diploma's uit

KESTEREN - Op woensdag 3 september hield de ehbo-vereniging Kesteren haar jaarvergadering in het Dorpshuis.

Voorzitter Janny Heijstee memoreerde de activiteiten van het afgelopen seizoen, die door de corona-maatregelen fors aangepast moesten worden. Zij benoemde het overlijden dit jaar van het oud- en erelid en oud-voorzitter Ries Spaan. De aanwezigen hielden één minuut stilte uit respect, en in gedenken aan het vele werk dat Ries Spaan voor de vereniging heeft gedaan.

De jaaroverzichten werden besproken en goedgekeurd. Elf nieuwe leden hebben dit jaar hun ehbo-examen behaald. Ook tijdens de lesavonden waren aanpassingen nodig door de Corona-maatregelen. Voorzitter en instructeur Janny Heijstee was blij met het behaalde resultaat. Wethouder Nees van Wolfswinkel reikte de ehbo-diploma’s uit aan negen aanwezige gediplomeerden. De wethouder richtte zich in een korte toespraak tot de aanwezigen. Hij benadrukte het grote belang van voldoende hulpverleners in de gemeente, vooral om in levensbedreigende situaties tijdig hulp te verlenen. De gemeente stimuleert de acties om het aantal AED’s binnen de gemeente uit te breiden, aldus de wethouder.

Er waren enkele jubilarissen aanwezig die al lange tijd lid zijn. Zij werden in het zonnetje gezet. Na een persoonlijk praatje van Dirk Hoogendoorn, met als thema: Wat ziekte met je doet, en met je geliefden, riep hij op om als goede hulpverleners (van allerlei pluimage) voor elkaar en anderen te zorgen als dat nodig is. Daarna werd de vergadering gesloten waarna er nog enige tijd werd nagepraat door de leden.