LHBTI financiering Rivierenland

NEDER-BETUWE - In september richten een aantal enthousiaste inwoners de nieuwe stichting Roze Rivierenland op met medewerking van Hoogenboom Netwerk Notarissen uit Eck en Wiel. Het doel van deze stichting is om jongeren en hun ouders met vragen over LHBTI te informeren en te ondersteunen. Het wordt een plek waar je als jonge inwoner van Rivierenland terecht kunt met vragen om te ontdekken wie je bent en wie je wilt zijn.

Diverse partners, scholen, ROC’s, gemeenten in Rivierenland en de Provincie Gelderland hebben hun steun toegezegd aan de nieuwe stichting. Veel mensen erkennen het probleem dat er regionaal geen plek is waar je als jongere terecht kunt. Ook voor jongeren die opgroeien in een gelovig gezin is het soms lastig om met deze gevoelens om te gaan en informatie en steun te vinden.

Fondsenwerving

De stichting is op zoek naar een extra bestuurslid. Iemand met financiële kennis die ook mee wil helpen met het benaderen van fondsen. Er is al een toekenning van een groot bedrag binnen. Een mooie start voor de verdere financiering.

Inwoners in Rivierenland die interesse hebben de nieuwe stichting Roze Rivierenland te ondersteunen zijn van harte uitgenodigd. Inwoners die zich op andere manieren voor de nieuwe stichting in willen zetten zijn ook welkom. Neem voor meer informatie contact op met de voorzitter Hugo Kruijt op 06 19630650.