Vrijwilliger Tiny Vreman en Harm Edens met de 'coronagroet'. (foto: Marian Drent)

Geen 4-Daagse, toch vrolijkheid tijdens Blauwe Dinsdag

ELST - Wie had verwacht dat er niets te beleven zou zijn op Blauwe Dinsdag, de 4-Daagsedag van Elst, kwam bedrogen uit.

Op dinsdag 21 juli verzamelden zich rond 7.30 uur vrijwilligers van de Huiskamer van Elst voor een briefing over de verdeling van taken deze ochtend. Ondertussen werd het terras van La Strada in gereedheid gebracht en bracht de gemeentebode 75 klapstoelen voor het uitbreiden van het La Strada-terras op Het Plein tegenover het gemeentehuis. Er werden immers ongeveer honderd bezoekers verwacht op deze vroege ochtend.

En die kwamen allemaal. Om 8.30 uur waren de stoelen al goed bezet en was het voltallige college van B&W aanwezig. Iedereen ontving koffie die werd aangeboden door het gemeentebestuur, John Macleane bracht met zijn echtgenote door Jumbo gesponsorde verse appelflappen rond en de accordeonisten van de Elster Old Timers speelden er vrolijk op los. Harm Edens met zijn crew van TV-Gelderland voegden aan de gezelligheid ook vrolijkheid toe en ook was een verslaggeefster van RN7 (TV-Nijmegen e.o.) aanwezig.

De deelnemers aan de alternatieve wandel 4-Daagse werden met groot enthousiasme toegejuicht door de vrolijke menigte. Om 9.30 uur ontving iedereen uit handen van Harm Edens gladiolen waarmee deze editie van de Blauwe Dinsdag werd afgesloten.

Ondanks alle coronamaatregelen is de organisatie van De Huiskamer van Elst er toch weer in geslaagd Elstenaren met elkaar in contact te brengen en gezelligheid te bieden tijdens deze bijzondere activiteit op Blauwe Dinsdag. Meer informatie over de Huiskamer van Elst is te lezen op www.huiskamervanelst.nl.