De makers van de website. (foto: Richard Verwoert)

Welkom bij de jongerenraad

NEDER-BETUWE - De Jongerenraad Neder-Betuwe heeft nu eindelijk een website. Jongerenraadnb.nl is gemaakt door een jongere uit de Neder-Betuwe.

Het is een plek geworden om precies te zien waar de jongerenraad zich mee bezig houdt. Van afgeronde projecten zoals het interviewen van verschillende lokale politici tot het uitzoeken of er echt ‘niets te doen is’ in de gemeente. Alle projecten van de jongerenraad die in de laatste jaren afgerond zijn staan nu op hun website. Samen met een korte introductie ‘Wat doet de jongerenraad?’ en een lijst met de leden die momenteel deelnemen aan de organisatie. Er is ook een agenda op te vinden die aangeeft wanneer en waarom de groep bijeenkomt. Er is een contactpagina en een pagina waarop alle projecten te vinden zijn, nog lopend en al afgerond.

Tot slot is er een tijdelijke pagina toegevoegd voor een project die de jongerenraad samen met de gemeente doet. Het is het antwoord op de vraag: Hoe verzamelen we alle ideeën die er zijn over het nieuwe coronabeleid. Op de pagina staat een invulformulier waar iedereen zijn of haar ideeën kan delen. De jongerenraad zal deze dan verzamelen en aanbieden aan de gemeente. Dus heb je een idee voor een veiligere winkelervaring, een opmerking over hoe groepen zich nu verzamelen of iets anders wat je graag wil delen? Laat het dan weten op jongerenraadnb.nl/corona.

Als je tussen de 14 en 23 jaar bent kun je dat samen met de jongerenraad mee doen. De leden vergaderen in Dorpshuis Ochten en zijn te bereiken via Instagram onder de naam Jongerenraad_nb en op Facebook met Jongerenraadnb.