Klaprozen. (foto: Ulleo via Pixabay)

Mantelzorgknooppunt

RHENEN - Het Mantelzorgknooppunt Rhenen heeft een nieuw logo en een nieuw medium: de 'Voor Elkaar'. Deze is afgelopen week bezorgd bij mantelzorgers in de gemeente Rhenen. In de 'Voor Elkaar' staan nuttige telefoonnummers en websites, met informatie en advies voor u als mantelzorger.

Het ontvangen van de 'Voor Elkaar' is één van de voordelen van inschrijving als mantelzorger in de gemeente Rhenen. U blijft op de hoogte van activiteiten en cursussen die het Mantelzorgknooppunt Rhenen of anderen organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een lezing over autisme bij meiden en vrouwen. Of een contactgroep voor mensen met een partner die aan depressies lijdt. Maar ook nieuwe activiteiten rond dementie.

Waardering

Daarnaast ontvangt u als ingeschreven mantelzorger jaarlijks een blijk van waardering van de gemeente Rhenen. Daarmee onderstrepen we samen hoe waardevol zorg voor elkaar is. Maar ook hoeveel het kan vragen aan energie, emotie en persoonlijke offers: van de vader en moeder van het kind met beperkingen, van de partner van iemand met een verslaving of van de buur van een oudere met dementie. Dat soort intensieve zorg is heel bijzonder.

Contact

Wilt u zich inschrijven als mantelzorger? En/of heeft u geen 'Voor Elkaar' ontvangen maar wilt u dat wel? Laat het ons dan weten via 06 45849059 of mantelzorg@rhenen.nl.