De wethouders Herma van Dijkhuizen en Marien Klein van Neder-Betuwe. (foto: Gemeente Neder-Betuwe)

Appels voor de zorg en de scholen

NEDER-BETUWE - 12 mei, Dag van de Zorg. De wethouders Herma van Dijkhuizen en Marien Klein brachten die dag appels bij de zorgcentra en huisartsenposten. Een klein gebaar voor grote dank.

Herma van Dijkhuizen: “Dankbaar voor het werk in de zorg zijn we altijd al. Maar wat we dit jaar zien en weten overtreft alles. Wat een werk lag en ligt er op de schouders van de mensen in de zorg. En dat onder extreem moeilijke omstandigheden. Het woord zorg, het heeft in deze periode van corona de betekenis gekregen van ‘Houvast’. Hoe kunnen we ze genoeg bedanken. Wij zijn trots op al deze mensen en geven mee: Houd vol, om dit werk te blijven doen.”

Wethouder Marien Klein geeft aan dat de gemeente het liefste bij alle zorgaanbieders appels zou brengen. “Want die grote waardering is er ook voor de mensen in de thuiszorg en huishoudelijke ondersteuning. Maar elkaar op een centrale plek ontmoeten is helaas niet mogelijk. Hopelijk is er begrip voor dat we het met woorden doen: ‘Dank ook jullie voor je enorme inzet'."

Appels voor de scholen

En deze week zijn de scholen zijn weer begonnen. Tijd voor een extra opsteker voor iedereen na wekenlang schoolwerk maken thuis. Vandaag brengen wethouder Marien Klein en burgemeester Jan Kottelenberg bij een aantal scholen kisten appels. Donderdag gaan de wethouders Stefan van Someren, Nees van Wolfswinkel en Herma van Dijkhuizen langs alle andere scholen om het fruit te brengen.