Bibliotheek Z-O-U-T gedeeltelijk weer open

RHENEN - Geleidelijk aan gaat Nederland van slot, dit geldt ook voor de Bibliotheek Z-O-U-T. Wij verheugen ons erop weer te doen waar we voor bestaan. Natuurlijk is het niet gelijk zoals vroeger, we gaan gefaseerd weer open en zullen ons vooral richten op de traditionele taak van uitlenen en innemen van boeken. Dit alles met inachtneming van de RIVM-richtlijnen.

Vanaf maandag 18 mei gaat de vestiging Rhenen gedeeltelijk open. Maandag & vrijdag van 10:00 tot 18:00 uur, senioren zijn een uur eerder (09:00 tot 10:00 uur) al welkom. In verband met hemelvaart is het Huis van de Gemeente, en dus ook de Bibliotheek, vrijdag 22 mei gesloten.

We hanteren de volgende regels:

- volg de aanwijzingen van het personeel en instructieposters op;

- kom zoveel mogelijk alleen of met maximaal één ander persoon uit je huishouding, kinderen onder de 12 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van een meerderjarig gezinslid;

- bezoekersstromen buiten en binnen worden zoveel mogelijk gescheiden, in afstemming met medegebruikers van de huisvesting en de gemeenten;

- ingenomen boeken leggen we 72 uur apart voordat deze weer beschikbaar zijn voor uitlening, daarmee verlagen we het besmettingsrisico;

- het dragen van wegwerphandschoenen is verplicht, deze liggen bij binnenkomst klaar;

De Bibliotheek Z-O-U-T deelt op meerdere plekken huisvesting met anderen. Dit betekent dat we samen afspraken maken over onder andere bezoekersaantallen en openingstijden. Hierdoor kunnen wijzigingen optreden. Zodra dat het geval is, melden we dit op onze website.