Adrie Keuken-de Jongh (Neder-Betuwe).

Koninklijk onderscheiden!

NEDER-BETUWE - Via telefoon bracht burgemeester Jan Kottelenberg op vrijdagochtend 24 april een aantal inwoners op de hoogte dat ‘het Zijne Majesteit de Koning heeft behaagd om een Koninklijke onderscheiding aan u te verlenen.“

De nieuwe leden in de Orde van Oranje Nassau waren allen blij verrast. Op een later moment vindt uitreiking plaats van de versierselen, net zoals in heel Nederland.

Mevrouw A. Keuken-de Jongh uit Ochten

Adrie Keuken-de Jongh (58) heeft de onderscheiding ontvangen voor 26 jaar inzet als vrijwilliger, penningmeester en algemeen adjunct van team Vereniging tot Bescherming van het Ongeboren Kind/Siriz ‘De Betuwe’ (voorheen VBOK werkgroep Opheusden en omstreken). Verder is zij al decennia mantelzorger.

De heer J.J. van Hattem uit Ochten

Jaap van Hattem (59) heeft de onderscheiding ontvangen voor zijn inzet bij de vrijwillige brandweer gedurende 28 jaar. Ruim vijf jaar gaf hij leiding aan de kindernevendienst in de Hervormde kerk Ochten en ruim vier jaar was hij vrijwilliger bij Stichting Pepowo Dodewaard/Neder-Betuwe voor het verzorgen van een vakantie voor Poolse kinderen.

Mevrouw A.J. Doeze Jager-Steenstra uit Andelst

Hoewel mevrouw Doeze Jager in gemeente Overbetuwe woont, is het bericht bekend gemaakt door de burgemeester van Neder-Betuwe omdat het meeste vrijwilligerswerk vanuit Neder-Betuwe plaatsvindt.

Anneke Doeze Jager-Steenstra (61) ontvangt de onderscheiding voor 26 jaar inzet als vrijwilliger en voorzitter van team Vereniging tot Bescherming van het Ongeboren Kind/Siriz ‘De Betuwe’ (voorheen VBOK werkgroep Opheusden en omstreken). Sinds ruim 12 jaar is zij lid van Christelijk gemengd koor ‘Coram Deo’ Utrechtse Heuvelrug; bestuurslid van 2008 tot 2014. Sinds ruim 27 jaar is zij bestuurslid en jeugdleider van filatelistenvereniging De Globe in Zetten. Verder is zij actief als collectant en coördinator voor Nierstichting, Hartstichting en Alzheimer Nederland. Sinds enige tijd is zij vrijwilliger van Stichting Geldersch Landschap & Kasteelen. Ook is zij mantelzorger.

Mevrouw A.J.Q.M. den Boer-van Treijen uit Dodewaard

Burgemeester Patricia Hoytink-Roubos van Overbetuwe maakte aan mevrouw Den Boer uit Dodewaard het bericht bekend omdat haar vrijwillige werkzaamheden met name vanuit die gemeente plaatsvinden.

Jeannette den Boer-van Treijen (61) ontvangt de onderscheiding voor decennialange vrijwillige inzet, met name voor het parochiewerk. Sinds 2002 is zij lector van de Heilige Parochie Maria Magdalena in Herveld (15 geloofsgemeenschappen en ruim 46.000 parochianen na samenvoeging De Levensbron Lingewaard en Sint Benedictus Overbetuwe). Sinds 2018 is zij vice-voorzitter van het bestuur; eerder (2010-2018) vicevoorzitter bestuur Sint Benedictus en contactpersoon van de acht locaties. Sinds 2002 is zij administratief beheerder van de begraafplaats. Ook is zij voorzitter en penningmeester van buurtvereniging De Achterhoek in Dodewaard. Deze buurt deelt al ruim 30 jaar lief en leed en onderneemt vele activiteiten waaronder de vijfjaarlijkse bogenbouw; officieel bestaat de vereniging ruim 15 jaar, mevrouw Den Boer richtte deze op.

Jaap van Hattem  (Neder-Betuwe).
Anneke Doeze-Jager-Steenstra (Overbetuwe).