Afbeelding

Help elkaar waar kan, daar wordt je leven mooier van! ”Mijn buurvrouw is op leeftijd en durft de deur niet meer uit”

De adviezen vanuit de overheid zijn duidelijk. Maar als sociaal contact zoveel mogelijk moet worden vermeden en bezoek aan kwetsbare personen zoveel mogelijk moet worden beperkt, hoe komen zij dan aan hun maaltijden of medicatie bijvoorbeeld?

Mensen met een kwetsbare gezondheid, waaronder veel ouderen, durven door deze adviezen zowat de deur niet meer uit. Vaak kunnen deze mensen ook maar moeilijk of helemaal niet met sociale media overweg. Daar is natuurlijk wel een oplossing voor: Hét Gemeente Nieuws!

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers en hun ideeën waarmee we in Lingewaard elkaar door deze coronacrisis kunnen helpen. Via Hét Gemeente Nieuws kunnen we alle Lingewaarders die hulp kunnen gebruiken, op een veilige manier bereiken en bovenal: kunnen we hen laten weten hoe zij de vrijwilligers kunnen bereiken, zonder dat hun gezondheid in gevaar komt. Help je mee?

Hoe werkt het?
Bedenk welke hulp je vrijwillig wilt aanbieden. Dat kan iets heel praktisch zijn zoals de hond uitlaten, een maaltijd brengen of een boodschap halen voor oudere mensen, maar dat kan ook iets heel gezelligs zijn, zoals een leuke kaart in de bus doen of muziek maken voor het kamerraam. Want vereenzaming onder ouderen ligt in deze coronacrisis nog meer op de loer... Alle soorten hulp zijn denkbaar, zolang het maar vrijwillig wordt aangeboden en niemand gezondheidsrisico's loopt.

Stuur je idee in via onze website: www.gemeentenieuwsonline.nl Daar klik je eerst op regio Lingewaard en vervolgens rechts bovenaan op 'Nieuws aanleveren'. Vul je gegevens in en typ bij 'bedenk een kop': Burgerinitiatief. Daarna typ je in het tekstvak wat je hebt bedacht om te gaan doen. We verzamelen de inzendingen en publiceren deze gratis in Hét Gemeente Nieuws!

Houdt oog op de mensen om je heen, help elkaar waar dat kan, maar neem geen onnodige risico’s.

Afbeelding