Tiny Swemers met een van haar portretten. (foto: T. Swemers)

Expositie in Huis van de Gemeente uitgesteld

RHENEN - Portretten van mensen die geluk en positiviteit uitstralen. Dat is het onderwerp van een nieuwe expositie van schilderijen in het Huis van de Gemeente in Rhenen. Maakster Tiny Swemers, al bijna 30 jaar in Rhenen woonachtig, geeft vanaf 18 maart een kijkje in haar schilderkunst.

Hoewel ze al haar hele leven schildert, is dit de eerste keer dat de kunstenares haar werken publiek tentoonstelt. Het schilderen is de laatste jaren een belangrijker deel van haar leven geworden, vooral door een aantal persoonlijke gebeurtenissen. Schilderen is voor haar dé manier om in een goed gemoed te komen, zo legt ze uit.

Centraal in haar werk staat het portretteren van mensen, in al hun verscheidenheid. “De gebeurtenissen in mijn leven hebben ervoor gezorgd dat ik bij voorkeur mensen portretteer die positiviteit, schoonheid, geluk of kracht uitstralen”, zo vertelt ze. Ze noemt haar werken ‘uitingen van een goed gevoel’. “Met elk schilderij ‘vier’ ik ook zelf het leven.” De schilderes hoopt dat ze met haar werken bij de kijker dezelfde positiviteit teweegbrengt.

De expositie was eigenlijk gepland van 18 maart tot 21 april, maar mag gezien het corona-protocol helaas niet doorgaan tot nader bericht. Meer over Tiny Swemers en haar werken is te vinden op haar website: https://www.tinyswemers.nl. (openingstijd Bibliotheek Z-O-U-T).